W
dzisiejszym świecie coraz częściej mówi się o pogryzieniach
dorosłych i dzieci przez psy. Ale czy to wina naszych
czworonogów, czy też może My popełniamy błędy w kontaktach z
nimi?
Czy można przewidzieć zachowanie psa, po czym poznać, że jest
niezadowolony, groźny. Jak zachować się w momencie zagrożenia?
…
|
Izolowanie
dzieci od psów z powodu naszego strachu przed ewentualnymi
pogryzieniami, niestety nie rozwiązuje problemu. W efekcie takiego
postępowaniu, uzyskujemy bowiem tylko to, że dziecko nie wie, jak się
zachować, gdy w pobliżu pojawia się pies, a nasz strach pogarsza
sytuację. Pamiętając nasze zdenerwowanie w takiej sytuacji, maluch
reaguje bardziej nerwowo i nienaturalnie, co może być różnie
zinterpretowane przez psa. Z drugiej strony pozwalanie na kontakt psa z
dzieckiem bez kontroli też jest błędem.
Zajęcia, które proponujemy, mają za zadanie nauczyć dzieci
bezpiecznego kontaktu z
psami, zapoznanie z podstawowymi zasadami takiego kontaktu. W ramach
zajęć pokazujemy również, co należy zrobić, gdy czujemy się
niepewnie w towarzystwie jakiegoś psa oraz jaka pozycja jest
najbezpieczniejsza.
Dla starszych grup przewidujemy także zapoznanie z
psim” językiem” oraz pokazanie w jaki
sposób można psa nauczyć nowego zachowania.
Program
dla rodziców ma za zadanie przygotować dorosłych do
wprowadzenia bezpiecznych zasad wzajemnego kontaktu pomiędzy dzieckiem
a psem w domu. Będzie też poruszony temat doboru psa: rasowy czy
nierasowy, z hodowli, a może ze schroniska? A jeśli rasowy, to jaka rasa?
Chcemy pokazać jak zbudowany jest psi świat, byście umieli przewidzieć
i zrozumieć zachowanie czworonogów. Opowiemy o podstawowych typach agresji
występujących u psów, zarówno tych naturalnych,
jak i tych odbiegających od normy. Pokażemy jak psy porozumiewają się
między sobą, a także z nami, abyście mogli wykorzystać tę wiedzę w
praktyce.
Ostatni
program ( dla dorosłych) jest najbardziej rozbudowany i składa się z
trzech bloków; dwóch podstawowych oraz jednego
dodatkowego. Pierwszy blok prezentuje podstawowe umiejętności psa
asystującego oraz sposoby szkolenia.
W drugiej części opowiemy o
możliwości rehabilitacji i terapii z udziałem psów, od czego
się zaczęło, jakie są możliwości i jakie pułapki na nas czekają.
Dodatkowo istnieje możliwość poszerzenia wykładu o część wprowadzającą
w psi język oraz stosunki socjalne psów wraz z nawiązaniem do teorii
dominacji.
|